Koncern chce vo všeobecnosti vo väčšej miere používať v nových vozidlách
modulárne softvérové systémy, v ktorých sú všetky funkcie v podstate
vopred naprogramované. Dodatočné služby je možné objednať a po zaplatení
určitého poplatku nechať aktivovať. Tento princíp softvérovej
stavebnice môže zredukovať drahé množstvo základných variantov. Okrem
toho budú k dispozícii bezdrôtové aktualizácie, ktoré by sa mali na trhu
objaviť v lete tohto roka.
Volkswagen zo softvérových balíkov upravených podľa zákazníckeho profilu
očakáva dodatočné tržby. Šéf predaja Volkswagenu Klaus Zellmer uviedol,
že zatiaľ chcú získať "trojcifernú miliónovú sumu". Konkurenčný
koncern BMW je oveľa ambicióznejší, do roka 2030 chce s
personalizovanými digitálnymi aktualizáciami vo vozidle zarobiť päť
miliárd eur ročne.
Šéf vývoja Volkswagen Thomas Ulbrich vidí v takto upravených funkciách významnú konkurenčnú výhodu: "V
budúcnosti sa bude stávať čoraz častejšie, že zákazník si bude vyberať
podľa toho, čo ponúka softvér, nie podľa toho, či je auto o desatinku
rýchlejšie," cituje ho agentúra DPA.
So zavedením nových systémov a riadiacich jednotiek v modeli Golf 8 a v
plne elektrickom ID.3 musel Volkswagen zaplatiť za začiatočnícke chyby.
"Mali sme softvérové chyby, to je nepochybné," uznáva Ulbrich. "Adekvátne sme sa však zlepšili,"
dodáva s tým, že podľa neho sú aj reakcie zákazníkov, ktorí získali
autá s okresanými verziami, výrazne pozitívnejšie. Volkswagen od roka
2026 plánuje v rámci projektu Trinity uviesť úplne novú platformu.